A koronavírusról szóló hírek, a veszélyhelyzet kihirdetése az utóbbi napokban erősen negatív irányba lendítette az emberek kedvét. A túl sok borúlátó téma, amiről manapság beszélnek, pedig nem használ a vásárlási kedvnek.
A borús amerikai iparvárosban Aberdeenben (csak névazonosság a skót nagyvárossal) évente 170-szer többen lesznek öngyilkosok, mint a napsütötte Palm Beachen. Ez a szomorú statisztika is pontosan rávilágít arra, hogy a környezetünk, a minket körülvevő világ, a hozzánk eljutott hírek, óriási befolyással vannak a hangulatunkra.
A jókedvű cégek korszaka
Egy felmérés szerint az embereknek nem „csak” az életét befolyásolja súlyosan a hangulatuk, de a vásárlási kedvüket is. Egy rosszkedvű ember még a legjobb ajánlatra sem fog lecsapni. Ellenben, ha kirobban a jókedvtől, akkor bármit képes megvenni.
Ezért, ha vevő vagy ügyfél érkezik egy céghez, érdemes mosolyogva, pozitív hírrel fogadni. A negatív híreket kerüljük, az irodában szóljon halk zene, azonnal kínáljuk meg a vendégünket kávéval, üdítővel, pogácsával.
Mindig búcsúzzunk a vevőtől egy apró, jelképes ajándékkal. Ha pedig vásárolt, akkor tegyünk egy egysoros jókívánság kártyát a számla, blokk mellé.
Kommunikációnkban használjunk olyan fotókat, amelyeken mosolygó emberek vannak. Szövegeinket írjuk tele cselekvésre buzdító szavakkal.
Most minden korábbinál nagyobb szükség van a mosolyra
A koronavírus-járvány, a korlátozások, kedvenc helyeink ideiglenes bezárása, a nem utazhatunk érzés miatt az emberekben egyre inkább úrrá lesz a letargia. Azok a cégek, akik hírleveleikkel, posztjaikkal, cikkeikkel, kollégáik magatartásával nem a letargiát támogatják, aktívabb vevőközönségre számíthatnak a közeljövőben. A tényeket persze ne hallgassuk el. Azonban minden rosszabb hírre jusson 7 jó.